Muž s telefonem a sluchátky

7 kroků k úspěchu na Webu

Chcete své stránky dlouhodobě zviditelnit na webu? Není to nic co byste nemohli zvládnout. Přinášíme sedm tipů jak úspěchu na Webu dosáhnout.

1. Stanovte si cíl

Cíl je představa, která nás táhne dopředu a dává nám pocit naplnění. Stanovte si za jakou dobu chcete dosáhnout svého hlavního a dílčích cílů a hledejte způsob jak toho dosáhnout, vytvořte si plán. Buďte vytrvalí. Rozdíl mezi úspěchem a neúspěchem je především v tom, že se nevzdáte. Bez ustání pracujte na splnění svého cíle a výsledek se dostaví.

Nemusíte začínat od nuly…

2. Učte se od druhých

Dům u čtyř mamlasů - nechte se podepřít
Pokud jsem dohlédl dále, tak jen proto, že stojím na ramenou obrů. – Isaac Newton (foto: Tomáš Pecina)

Nevymýšlejte kolo. Najděte si úspěšné vzory a nechte se inspirovat. Nebojte se napodobovat, i ti největší myslitelé se hlásí k odkazu svých předchůdců.

Líbí se Vám marketing jiné firmy? Napodobte jej. Přihlaste se k newsletteru, podívejte se jak budují důvěru zákazníků a posouvají je k prodeji. Pište podobné články a příspěvky – jen lépe!

Předbíhají Vás soupeři ve výsledcích hledání? Podívejte se na jejich zpětné odkazy a jaká klíčová slova používají v textu.

Sledujte v diskuzích, sociálních sítích a v recenzích s jakými problémy se konkurence potýká a vyvarujte se jich. Zjistěte co konkurenci naopak funguje a pokuste se to udělat ještě lépe. Najděte mezery na trhu a pokuste se je naplnit.

3. Zaujměte

Zaujměte návštevníka stránky poutavou fotografií
Zaujměte návštěvníka stránky textem a poutavou fotografií

Nesnažíte se upoutat roboty, ale lidi se svými potřebami, pocity a permanentním nedostatkem času.

Webové stránky pak nejsou román na čtení pod lampou. Vše se potřebujeme dozvědět co nejpřesněji, rychle a přehledně. Jde o lov informací.

Vtáhněte návštěvníka do obsahu chytlavým textem, originální fotografií nebo poutavou grafikou. Zvolte osobní přístup, vzbuďte pocit sounáležitosti, jedinečnosti, nutnosti nebo radosti. Odložte suchopárná klišé a ukažte, že jste taky lidé.

Máte nejvýše 15 vteřin na to, aby návštěvníci na stránce našli co hledají a aby je oslovila forma Vašeho sdělení. Dejte si na úvodním obsahu záležet.

Udržte si čtenáře srozumitelně napsaným a dobře strukturovaným obsahem.

4. Poskytněte kvalitní obsah

O čem psát?

Pokud kupujeme produkt, na prvním místě hledáme parametry, související službách a informaci o dodavateli.
Návštěvníci ale hledají spoustu dalšího obsahu, jako jsou:

  • tutoriály a návody – „Jak na to“
  • seznamy – „7 bodů ke krásnějšímu zevnějšku“
  • recenze
  • kontroverze
  • rozhovory
  • seriály na dané téma
  • trendy
  • ankety

Nejdůležitější informace patří na začátek

Žádné napínání. Zahradník je vrah. Vysvětlování odložte na později. Stejný princip psaní najdete v každém novinovém článku na úvodní straně novin. I když proletíte jen titulky, víte co se děje. Chcete zjistit podrobnosti? Zanořte se do dalších odstavců.

Návštěvník stránky v první řadě potřebuje vědět, že je na správné adrese. Ano, máme. Co chcete vědět dál?

Relevantní, stručné a jasné nadpisy

Vyhoďte všechen balast a výplňková slova. Přemýšlejte jak podat nejdůležitější informaci v nejmenším počtu slov. Nevymýšlejte složitosti, pište jak pro dítě z druhého stupně základní školy. Návštěvník vás nezná, nesnažte se být za každou cenu originální, používejte obvyklá slova. Buďte jasní jak cedulka “NEVSTUPOVAT”. Nenuťte návštěvníka přemýšlet.

Snadno stravitelný obsah

Používejte krátké odstavce a odrážky pro snadné skenování informací. Přidejte výstižnou fotografii. Buďte osobní – použijte druhou osobu a vyhněte se frázím. Upravte styl psaní mluvenému slovu – jako byste mluvil se zákazníkem na schůzce nebo po telefonu.

Vytvořte si přátele! Foto: Kevin Dooley

5. Vytvořte si přátele

Přátele si hledáme, vybíráme nebo oni si vyberou nás. Sdílíme s nimi zájmy, hodnoty, třeba velkou pizzu. 

Začněte u stávajících přátel – kamarádů i obchodních partnerů. Rádi Vás podpoří. Vyzkouší nové stránky, dají zajímavý podnět nebo udělají první nákup. Možná přidají i odkaz na svůj web.

Hledejte spřízněné duše v oborových internetových fórech a sociálních sítích

Oslovte publikum placenou reklamou a získejte si jeho náklonnost. Udržujte s nimi kontakt a nenechte vztah vychladnout.

  • dejte něco navíc – ať už prodloužený servis, produktové video nebo e-book zdarma
  • představte se – své úspěchy, přednosti a dovednosti
  • nebojte zeptat – vy se něco dozvíte a návštěvník získá dobrý pocit z pomoci druhému
  • dejte najevo svůj styl – prezentujte se jako živá bytost, s kterou lze sympatizovat
  • buďte kreativní a nepřehlédnutelní
  • buďte osobní a respektujte inteligenci a jedinečnost návštěvníků
  • dodržte své závazky – buďte důslední a konzistentní
Kvalitní technická příprava je předpokladem úspěchu

6. Buďte technicky precizní

Pokud chcete získat návštěvníky z vyhledávání, musí být stránky snadno čitelné i pro vyhledávače a odpovídat technickým standardům. V opačném případě vyhledávače stránky penalizují, ignorují nebo rovnou označí za spam.

Zvolíte-li si pro publikaci stránek osvědčenou platformu, jako je např. WordPress, máte situaci jednodušší. Technické záležitosti ohlídá přímo systém, např. pomocí SEO pluginu jako je Yoast SEO. Další info o užitečných pluginech pro WordPress najdete v našem článku. Na základě získaných rad a doporučení obsah snadno doladíte do podoby vhodné pro vyšší pozice ve výsledcích vyhledávání.

V případě, že používáte jiný systém, můžete využít online službu pro kontrolu SEO indikátorů, např. SeoSiteCheckup.com nebo SEO test v češtině. Služba Vám poradí kde máte slabá místa a na Vás pak bude na základě doporučení obsah doladit.

Šetřete síly a vyhledejte pomoc profesionálů

7. Šetřete své síly a čas a spojte se s profesionály

Tvorba a údržba kvalitních, poutavých a dlouhodobě navštěvovaných stránek je běh na dlouhou trať a velký závazek. Možná potřebujete použít čas a napřít síly jiným směrem. Sháníte dodavatele a dopravce, chodíte po úřadech, sbíráte dokumentaci a zdroje informací, zařizujete kancelář… Hodila by se pomocná ruka.

Externí firma za Vás nevyřeší vše, pokud ovšem nemáte neomezený rozpočet. Počítejte s tím, že čím více budete spolupracovat, dodávat podklady, komunikovat, tím dřív a snáze dojdete k úspěšnému výsledku a splnění vytčeného cíle.

Závěrem

Tento článek není podrobná příručka. Cílem našich tipů pro úspěšný web je odhalit základní předpoklady – osobní přístup, nebát se inspirovat u konkurence, trochu technických znalostí a především konzistenci a vytrvalost. Kdo chce výsledky rychleji a s menším úsilím, může vyhledat pomoc odborníka a investovat do online reklamy.

PS: Budeme rádi, když nám napíšete o svých projektech a zkušenostech s vlastní cestou k úspěšnému webu. Když to půjde, pomůžeme. Třeba konkrétní radou nebo dalším článkem na téma úspěšného webu .

Přidejte komentář